Szkoła Podstawowa nr 31 im. Orła Białego

Logo szkoły

Częstochowa, ul. PCK 18Godło

Tel. 0-34 325-34-26

SYSTEM OCENIANIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

OBSZARY OCENIANIA:

a) aktywna obecność  - czynny udział ucznia w zajęciach tj. w stroju sportowym i gotowości do wykonywania zadań (waga oceny 5, kod oceny A- aktywne obecności). Nieobecności spowodowane zwolnieniem lekarskim nie są brane pod uwagę. Niedyspozycja u dziewcząt jest usprawiedliwiona raz w miesiącu, w każdym kolejnym dniu osoba niedysponowana jest przebrana w strój i wykonuje te ćwiczenia , które jest w stanie.

 

ocena

dziewczęta

chłopcy

celujący

80-100%

90-100%

bardzo dobry

70-79%

80-89%

dobry

60-69%

70-79%

dostateczny

50-59%

60-69%

dopuszczający

40-49%

50-59%

niedostateczny

poniżej 40%

poniżej 50%

 

b) postawa podczas lekcji WF - wysiłek i zaangażowanie ucznia (waga oceny 4 kod oceny P - postawa)

 

ocena celująca – Uczeń jest wzorem do naśladowania, jest punktualny i zdyscyplinowany. Zawsze chętnie bierze udział we wszystkiego rodzaju aktywnościach, jest bardzo zaangażowany. Rozumie potrzebę aktywności fizycznej, podnosi swoją sprawność fizyczną, z wielką starannością wykonuje wszystkie ćwiczenia i stosuje się do poleceń. Współdziała w zespole, pomaga innym, dba o bezpieczeństwo swoje i innych.

 

ocena bardzo dobra  - Uczeń jest zdyscyplinowany. Zawsze bierze udział we wszystkiego rodzaju aktywnościach, jest zaangażowany, chce podnosić swoją sprawność fizyczną, wykonuje poprawnie wszystkie ćwiczenia i stosuje się do poleceń. Współdziała w zespole, dba o bezpieczeństwo swoje i innych.

 

ocena dobra – Uczeń czasami jest niezdyscyplinowany ale reaguje na upomnienia. Nie wszystkie formy aktywności wykonuje z zaangażowaniem, większość ćwiczeń wykonuje poprawnie, stosuje się do poleceń, stara się współdziałać w zespole, dba o bezpieczeństwo swoje i innych.

 

ocena dostateczna  - Uczeń czasami jest niezdyscyplinowany ale reaguje na upomnienia. Angażuje się tylko w te formy aktywności, które lubi. Wykonuje ćwiczenia ale robi to z dużą niedokładnością i niechęcią. Z niechęcią również działa w grupie, nie myśli o bezpieczeństwie swoim i innych.

 

ocena dopuszczająca – Uczeń często jest niezdyscyplinowany ale reaguje na upomnienia. Nie angażuje się w zajęcia . Nie przykłada się do ćwiczeń, wykonuje je niepoprawnie, czasami nie stosuje się do poleceń, nie lubi współpracować w grupie, robi to niechętnie, czasami swoim zachowaniem zagraża bezpieczeństwu innych

LUB swoim rzadkim uczestnictwem w zajęciach pokazuje niechęć do     aktywności fizycznej.

 

ocena niedostateczna - Uczeń często jest niezdyscyplinowany, nie zawsze reaguje na upomnienia. Nie angażuje się w żadne zajęcia, niechętnie wykonuje ćwiczenia, zdarza się że odmawia wykonywania ćwiczeń i poleceń, nie dba o swoje bezpieczeństwo, często swoim zachowaniem zagraża bezpieczeństwu innych. LUB swoim bardzo rzadkim uczestnictwem w zajęciach pokazuje niechęć do aktywności fizycznej

c) aktywność pozalekcyjna - wysiłek ucznia (ocena nieobowiązkowa, waga oceny 5-3 kod oceny Z - zawody)

Ocenę tę otrzymują uczniowie, którzy angażują się w działalność pozalekcyjną

Ocena celująca – aktywny, wielokrotny udział w rozgrywkach międzyszkolnych, wysoki poziom umiejętności w danej dyscyplinie sportowej, osiągnięcie znaczących sukcesów lub reprezentowanie szkoły w zawodach wymagających sprawności fizycznej

Ocena bardzo dobra – udział w rozgrywkach międzyszkolnych lub udział w rozgrywkach szkolnych lub działalność na rzecz promowania aktywności fizycznej np. gazetki szkolne, pomoc w organizacji zawodów itp.

d) poziom opanowania treści programowych - ocena nabytych umiejętności (waga oceny 1, kod np. PK, PS, LA, G, )

Nauczyciel przeprowadza w ciągu jednego semestru co najmniej trzy sprawdziany umiejętności lub sprawności. Przy ocenie bierze się pod uwagę wysiłek włożony przez ucznia oraz jego możliwości motoryczne. W przypadku nieobecności ucznia na sprawdzianie jest on zobowiązany do zaliczenia go w ciągu dwóch tygodni.

Oceny z aktywności i postaw wystawiane są raz w miesiącu.

Ocena śródroczna lub końcoworoczna to średnia ważona z ocen za poszczególne obszary.